İşbu sözleşme 4077 sayılı
Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun (TKHK) 9/A Maddesi ve 06.03.2011 tarih ve
27866 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren Mesafeli Sözleşmelere
Dair Yönetmelik gereği internet üzerinden tüketiciler tarafından gerçekleştiren
satışlar için sözleşme yapılması zorunluluğuna istinaden düzenlenmiş olup,
tüketici sıfatı taşımayan alıcılar bakımından TKHK. hükümleri yerine Türk
Ticaret kanunu ve Borçlar Kanunu’nun ilgili maddelerinin uygulanacağı sözleşme
hükümleri aşağıdaki gibidir.
MADDE 1 : TARAFLAR
SATICI
Unvanı : DDZ
Adres : Güvenevler Mah. Alaçam
Sok. 32/B Çankaya - ANKARA
Telefon : +90 532 718 01 58
E-posta : info@ddzatolye
ALICI (TÜKETİCİ)
Adı,Soyadı veya Unvanı :
Üyenin Adı
Adres : Üyenin Adresi
Telefon : Üyenin telefon
numarası
Cep Telefonu : +90 5327180158
Fax : Üyenin Fax numarası
E-posta : Üyenin e-posta
adresi
MADDE 2: SÖZLEŞMENİN KONUSU
İşbu sözleşmenin konusu, SATICI’
nın ddzatolye.com.tr , web
sitesinden elektronik ortamda ALICI’ ya satışını yaptığı, aşağıda nitelikleri
ve satış fiyatı belirtilen ürünlerin satışı ve teslimi ile ilgili olarak 4077
sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair
Yönetmelik hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerini
düzenlemektir.
ALICI, satışa konu ürünlerin
temel nitelikleri, satış fiyatları, ödeme şekli, teslimat koşulları ,söz konusu
ürünler ile ilgili tüm ön bilgiler, cayma hakkı ve iade koşulları konusunda
bilgi sahibi olduğunu, bu ön bilgileri elektronik ortamda teyit ettiğini ve
sonrasında ürünleri sipariş ettiğini işbu sözleşme hükümlerince kabul ve beyan
eder.
ddzatolye.com.tr sitesinden alışveriş yaparken tüketici
tarafından onaylanan ve sisteme kayıtlı e-mail adresine gönderilen ön bilgiler
ve bilgilendirme formu ve SATICI’ nın satış faturası işbu sözleşmenin ayrılmaz
parçalarıdır.
MADDE 3: SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN
/ SATIŞ FİYATI/ TESLİMAT BİLGİLERİ
Üyenin ddzatolye.com.tr e-ticaret sitesinden elektronik ortamda satın aldığı
ürün ya da ürünlerin cinsi ve türü, miktarı, marka veya modeli, satış bedeli,
ödeme şekli, teslim alacak kişi, teslimat adresi, fatura bilgileri ve kargo
ücreti alışveriş öncesi düzenlediği formlarda görüldüğü gibidir.
MADDE 4: CAYMA HAKKI
a) SATICI,
Tüketici sıfatını taşımak koşulu ile ALICI' ya aşağıdaki taahhütte
bulunmaktadır.
b) "Tüketicinin
hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe
göstermeksizin (ve cezai şart ödemeksizin) malı teslim aldığı veya sözleşmenin
imzalandığı tarihten itibaren yedi gün içerisinde malı veya hizmeti reddederek
sözleşmeden cayma hakkının var olduğunu ve cayma bildiriminin satıcı veya
sağlayıcıya ulaşması tarihinden itibaren malı geri almayı taahhüt ederiz."
c) Ancak
ilgili hukuki düzenlemeler gereğince tüketicilerce alım yapılmış olsa dahi şu
mal/hizmetlere ilişkin sözleşmelerde, kullanılmamış/istifade edilmemiş olsa
bile, cayma hakkı bulunmamaktadır: Tüketicinin özel istekleri veya onun kişisel
ihtiyaçları doğrultusunda üretilen (üzerinde değişiklik ya da ilaveler
yapılarak kişiye/kişisel ihtiyaçlara özel hale getirilenler dahil) mallar;
kozmetik vb.leri ile çikolata vb gıda maddeleri gibi niteliği itibariyle geri
gönderilmeye elverişli olmayan ve çabuk bozulma tehlikesi olan veya son
kullanma tarihi geçme ihtimali olan mallar; Tüketici tarafından ambalajı
açılmış cd, dvd gibi ses veya görüntü kayıtları, yazılım programları ve
bilgisayar sarf malzemeleri; fiyatı borsa gibi teşkilatlanmış piyasalarda
belirlenen mallar; gazete, dergi gibi yayınlar; bahis ve piyangoya ilişkin
hizmetler; genel olarak, elektronik ortamda anında ifa edilen tüm hizmetler ve
tüketiciye anında teslim edilen her türlü gayri maddi mallar. Ayrıca, Tüketici
onayı ile cayma hakkı süresi içinde ifasına başlanan hizmetler ve ilgili
mevzuat uyarınca mesafeli satış kapsamı dışında kabul edilen diğer
mal-hizmetler.
d) Cayma
hakkının kullanılması için belirtilen 7 günlük süre içinde SATICI' ya yazılı
bildirimde bulunulması şarttır. (Yazılı bildirim iadeli taahhütlü mektup, telgraf, ddz.com.tr adresine
e-posta gibi bir sürekli veri taşıyıcısı-uzaktan iletişim aracı ile de
yapılabilir) Bu hakkın kullanılması halinde, anılan yazılı bildirimin yanı sıra
3. kişiye veya ALICI' ya teslim edilen ürün'ün; fatura ile birlikte ALICI’
ya yollanmış olan iade formu doldurulmak suretiyle ve SATICI' ya gönderildiğine
ilişkin kargo teslim tutanağı örneği ile (vergi mevzuatı uyarınca) fatura
aslının iadesi gerekmektedir.
e) Fatura
aslı gönderilmezse Alıcıya KDV ve varsa diğer yasal yükümlülükler iade
edilemez.
f) Ayrıca,
iade edilmesi gereken Ürünlerin kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları
ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak SATICI' ya teslim edilmesi
gerekmektedir. Cayma hakkı kullanılarak iade edilen ürünün kargo bedeli ALICI tarafından
karşılanır.
g) ALICI'
ya teslim edilmiş olan ürünün SATICI' ya iadesi sırasında, fatura ile birlikte
ALICI’ ya yollanmış olan iade formu doldurulmak suretiyle, kargo teslim
tutanağı örneği ile (vergi mevzuatı uyarınca) fatura aslının da ürünle birlikte
iadesinin gerekliliği bir kez daha hatırlatılarak; faturası gerçek kişi tacir,
sermaye şirketleri vb. adına düzenlenen sipariş iadelerinin ise ancak İADE
FATURASI düzenlenerek yapılacağı bilgisi gerek internet sitemizde ilan edilmiş
ve gerekse ön bilgilendirme formunda bilgisi verilmiştir. Bu durumda, iade
faturası kesilmediği takdirde iade taleplerinin kabul edilmesi mümkün
olmayacaktır.
h) Cayma
hakkının kullanılması halinde, Tüketici-ALICI’ nın ürünü iade edeceği adres
SATICI’ nın işbu sözleşmede belirtilen adresidir.
i)
Ürünler SATICI tarafından ALICI’ ya teslim
edilmek üzere kargoya verildikten sonra cayma hakkı var olan Tüketici-ALICI’
nın bu hakkını kullanmış olması halinde;
j)
Sipariş henüz kargoya teslim edilmemişse, ALICI,
siparişin iptalini siparişlerim bölümü üzerinden yapabilir, e-posta (info@ddzatolye.com.tr)
ile talebini iletebilir.
k) Siparişin
kargoya teslim edilmiş olması halinde ise; fatura ile birlikte gönderilmiş olan
iade formu doldurularak, faturanın bir nüshası ile birlikte İade Adresi
: Güvenevler Mah. Alaçam Sokak 32/B Çankaya – ANKARA adresine ücretsiz
olarak gönderilebilir. Ürünlerin, iade sürecinin sağlıklı olarak
gerçekleştirebilmesi için gönderinin üzerine A4 Kağıtla İADE EDİLECEKTİR
başlığı eklenebilir. Sürecin sağlıklı yürüyebilmesi adına kargo firmasından
sağlanabilecek gönderi kodunu saklanmalıdır. İade edilecek ürünlerin düzgün
olarak paketlendiğinden, kırılacak eşyalar bakımından “kırılacak eşya”
uyarısının yapılmasına ve ayrı ayrı orijinal ambalajlarında olmasına dikkat
edilmelidir. İadelerin içine durumu açıklayıcı bir not eklenmesi iade sürecinin
hızlanması açısından faydalı olacaktır.
l)
Yukarıda yazılı belgelerin ve Ürün'ün SATICI' ya
bu şekilde ulaşmasını takip eden 10 gün içinde Ürün bedeli ALICI' ya iade
edilir. İade işlemi ALICI’ nın sipariş sırasında kullandığı kredi kartına iade
sureti ile yapılır. İade tutarının Bankaya iadesinden sonra ALICI hesaplarına
yansıması tamamen Banka işlem süreci ile ilgili olduğundan, ALICI olası
gecikmeler için SATICI’ nın herhangi bir şekilde müdahalede bulunmasının ve
sorumluluk üstlenmesinin mümkün olamayacağını şimdiden kabul eder..
m) Cayma
hakkı kullanılabilen Ürünlerde, yine mevzuat uyarınca, malda mutat kullanım
dışında kullanımdan ötürü meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan ya da genel
olarak tüketicinin kusurundan kaynaklanan bir değer azalması söz konusu ise
Tüketici' nin değerdeki bu azalmayı, iade imkânsızlığı var ise malın değerini
(yukarıdaki satış fiyatını) SATICI' ya tazmin etmesi gerekir.
n) Ürün
İadeleri kısmi yapılamaz.
o) Paytr
ile yapılan alışverişlerde değişim yapılamaz para iadeleri 14 gün içinde ödeme
yapılan karta aktarılır.
MADDE 5 : SÖZLEŞME SÜRESİ
Ürünün kargoya teslimi, siparişin
verilip, ödemenin satıcıya ulaştığı tarihten itibaren en geç 5 iş günü içinde
yapılacaktır. Tüketiciye yazılı olarak haber verilmesi koşulu ile bu süre 10
gün daha uzatılabilecektir. Herhangi bir nedenle ürün bedeli kredi kartından
tahsil edilemez ise, Satıcı ürünün teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul
edilir. Sipariş onayın internet ortamında yapıldığı tarihte, var olmayan veya
öngörülmeyen mücbir sebeplerin varlığı halinde satıcının edimini yerine
getirememesi halinde herhangi bir sorumluluğu olmayacaktır. İşbu mücbir sebebin
15 günden fazla sürmesi halinde taraflardan her biri sözleşmeyi tek taraflı
olarak feshetme hakkına sahip olacaktır.
MADDE 6 : SÖZLEŞME TARİHİ
Satıcı tarafından daha önce
imzalanmış bulunan iş bu sözleşme ALICI’ ya sisteme üye olurken bildirdiği
e-mail adresine gönderilmek sureti ile ulaştırılmış olup , okuması için gerekli
uyarılar yapılmış ve alıcı tarafından elektronik ortamda verilen onay ile kabul
edilmiştir. Elektronik ortamda onay verilen tarih aynı zamanda sözleşmenin
tarihidir.
MADDE 7: GENEL HÜKÜMLER
a)
ALICI, ddzatolye.com.tr
internet sitesinde gösterilen ürünlerin temel nitelikleri, tüm
vergiler dahil satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimat/teslimat bedeli ve
cayma hakkı ile kullanım şartlarına ilişkin ön bilgilerin tarafına ulaştığını,
okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda satış için gerekli
teyit-onayları verdiğini kabul eder.
b)
ddzatolye.com.tr
adresinde gösterilen ürünlerin renk ve sayı alternatifleri SATICI’ nın elinde
bulunan stok ile sinirlidir. ALICI’ nın seçtiği urunun, renk ve sayı
kombinasyonu bir baska kullanıcı tarafindan ALICI nin siparisinden once siparis
edilmis olabilir. Siparişler SATICI’ ya yollanış sırasına göre
değerlendirilecektir. Buna paralel olarak ALICI’ nın seçtiği ürünün renk ve
sayı kombinasyonu SATICI’ nın stoklarında bulunmayabilir. Böyle bir durumda
ALICI alternatif ürünleri seçebilir veya ödeme yapmış ise iadesini talep
edebilir.
c)
Sözleşme konusu ürün, yasal 30 günlük (ve
ALICI'nın önceden bilgilendirilmesi ile ek 10 günlük) süreyi aşmamak koşulu ile
her bir ürün için ALICI 'nın yerleşim yerinin uzaklığına bağlı olarak ddzatolye.com.tr adresinde
ilan edilen bilgiler ve e-mail adresine gönderilen ön bilgiler ve bilgilendirme
formu içinde açıklanan süre içinde ALICI’ya, SATICI’nın anlaşmalı olduğu kargo
firması tarafından teslim edilir. SATICI sattığı ürünleri KARGO firmaları
aracılığı ile ALICI’lara göndermekte ve teslim ettirmektedir.
d)
Genel olarak aksi belirtilmediği sürece teslimat
masrafları (kargo ücreti vb.) ALICI’ ya aittir. SATICI satış anında yürüttüğü
ve ddzatolye.com.tr adresinde
şartlarını ilan ettiği kampanyaların sonucuna bağlı olarak söz konusu teslimat
masraflarının tamamını ya da bir kısmını ALICI’ ya yansıtmayabilir.
e)
Kargo teslimatı anında ALICI' nın bizatihi
adresinde bulunmaması durumunda, SATICI edimini tam ve eksiksiz olarak yerine
getirmiş olarak kabul edilecektir. Adreste teslim alacak kimsenin olmaması
durumunda kargo firması ile temas kurarak ürünlerin sevkiyatını takip etmek
ALICI’ nın sorumluluğu olacaktır
f)
Bu hallerde ALICI' nın Ürün'ü geç teslim
almasından kaynaklanan her türlü zarar ile Ürün'ün kargo şirketinde beklemiş
olması ve/veya kargonun SATICI' ya iade edilmesinden dolayı oluşan giderler de
ALICI'ya aittir.
g)
ALICI, Ürün'ü teslim aldığı anda kontrol etmekle
ve Ürün'de kargodan kaynaklanan bir sorun gördüğünde, Ürün'ü kabul etmemekle ve
KARGO firması yetkilisine tutanak tutturmakla sorumludur. Aksi halde SATICI
sorumluluk kabul etmeyecektir.
h)
Fatura ve irsaliye kontrolü: Fatura ve irsaliye
kargo kolisinin dışında, şeffaf yapışkanlı bir bant içinde gönderilmektedir.
Fatura ve/veya irsaliyenin paketin üzerinde bulunmaması durumunda da kargo
yetkilisine tutanak tutturarak sitede kayıtlı e-posta ya da telefonlarımız
aracılığı ile bize ulaşmanız gerekmektedir. Bu durumda fatura ve/veya irsaliye
aslı gibidir kaşesi vurulmuş şekilde posta yoluyla yollanacaktır.
i)
Kargo ALICI’ ya teslim edildiğinde kolide
ezilme, deformasyon, ıslaklık ya da ürüne zarar verebilecek herhangi bir durum
söz konusu ise, kargo görevlisi ile birlikte koliyi açarak ürünlerin durumu
kontrol edilmelidir. Ürünlerde bir hasar görüldüğü durumda, ALICI ürünleri
teslim almayıp kargo yetkilisinden tutanak tutmasını istemek zorundadır. Kargo
kabul edilmemiş ve söz konusu tutanak da tutulmuş ise durum tutanağın alıcıda
kalan kopyası ile birlikte en kısa sürede satıcıya sözleşmede belirtilen
iletişim araçları kullanılarak derhal bildirilmelidir.
j)
Kargonun kontrolü yapılmayıp, söz konusu tutanak
tutulmaksızın ALICI tarafından kargodan teslim alınan ürünlerin hasarsız ve
sağlam olduğu kabul edilecektir
k)
ALICI tarafından kargodan tutanak
tutturulmaksızın itirazsız teslim alınan ürünlerin hasarsız ve sağlam olduğu
kabul edilecektir.
l)
Özellikle, cam ürünlerde kırık, çatlak vb.
şikayetler nedeni ile iade ve değişim taleplerinin dikkate alınabilmesi için
ALICI kargodan ürünü teslim alırken mutlak surette paketi açıp kontrolünü
yapmalı ve kırık, çizik, çatlak vb. sorunu olan ürünü kargodan teslim almayarak
tutanak tutturmak suretiyle SATICI’ ya iadesini sağlamalıdır. Aksi halde,
kargodan teslim alınan üründeki kırık, çizik, çatlak vb. şikayetler dikkate
alınmayacak, kargodan itirazsız teslim alınan ürünün hasarsız ve sağlam olduğu
kabul edilerek ALICI nezdinde gerçekleştiği kabul edilecek olan kırık, çizik,
çatlak vb. şikayetler dikkate alınamayacaktır.
m)
ALICI, SATICI tarafından aksi yazılı
öngörülmemiş ise, Ürün'ü teslim almadan önce bedelini tamamen ödemiş olması
gerekir. Ürün bedeli herhangi bir nedenle SATICI' ya tamamen ödenmediği
takdirde, SATICI tek taraflı olarak sözleşmeyi iptal edebilir ve Ürün'ü teslim
etmeyebilir.
n)
Ürün teslimatı sonrasında herhangi bir sebepten
dolayı, işlem yapılan kredi kartının ait olduğu Banka/finansman kurumunun Ürün
bedelini SATICI' ya ödememesi halinde, Ürün en geç 3 gün içinde ALICI
tarafından tüm giderleri ALICI' ya ait olmak üzere SATICI' ya iade edilir.
SATICI' nın iadeyi kabul etmeksizin Ürün bedeli alacağını takip dahil diğer tüm
akdi-kanuni hakları ayrıca ve her hülakarda saklıdır.
o)
Özellikle belirtmek gerekir ki; ALICI' nın satış
bedelini sahibi bulunduğu kredi kartı, taksit kart vb. ile ödediği hallerde bu
kartların sağladığı tüm imkanlar doğrudan kartı veren kuruluşça sağlanmış kredi
ve/veya taksitli ödeme imkanlarıdır; bu çerçevede gerçekleşen ve SATICI' nın
bedelini defaten veya peyderpey tahsil ettiği Ürün satışları işbu Sözleşme’nin
tarafları yönünden kredili veya taksitli satış değildir ve peşin satıştır.
p)
Ürün'ün normal satış/teslimat koşulları dışında
olağanüstü durumlar (hava muhalefeti, yoğun trafik, deprem, sel, yangın gibi)
nedeni ile yasal 30 günlük süre zarfında teslim edilememesi ve gecikmenin 10
günü aşması söz konusu ise, SATICI teslimat ile ilgili olarak ALICI' yı
bilgilendirir. Bu durumda ALICI siparişi iptal edebilir, benzer bir ürün
sipariş edebilir veya olağanüstü durum sonuna kadar bekleyebilir.
q)
Sipariş iptallerinde Ürün bedeli tahsil edilmiş
ise iptalden itibaren 10 gün içinde ALICI' ya iade edilir. İade işlemi de ALICI
kredi kartına iade sureti ile yapılır. Bu tutarın bankaya iadesinden sonra
ALICI hesaplarına yansıması tamamen Banka işlem süreci ile ilgili olduğundan,
ALICI olası gecikmeler için SATICI’ nın herhangi bir şekilde müdahalede
bulunmasının ve sorumluluk üstlenmesinin mümkün olamayacağını şimdiden kabul
eder.. SATICI olağanüstü durumlar dışında haklı bir nedenle Sözleşme konusu
Ürün/hizmetin tedarik edilemeyeceğinin anlaşılması halinde ALICI' yi
bilgilendirerek ve onun onayını almak sureti ile eşit kalite ve fiyatta başka
bir mal/hizmeti tedarik edebilir ve Sözleşme konusu taahhüdünü bu suretle
yerine getirmiş sayılır. ALICI 'nin internet ortamında onay vermediği hallerde
sipariş iptaline ilişkin hükümler uygulanır.
r)
ALICI Ürün ve satışla ilgili talep ve
şikayetlerini Sözleşme'nin giriş kısmındaki SATICI iletişim kanalları ile
SATICI' ya bildirebilir.
s)
ALICI tarafından ön bilgileri almasını ve internet
ortamında teyidini müteakiben onaylanan işbu Sözleşme, ilgili hükümler saklı
kalmak üzere, tarafların Sözleşmeden doğan ödeme/teslim yükümlülüklerini yerine
getirdikleri zamana kadar yürürlüktedir.
t)
ALICI, Cayma hakkını kullanmayı düşünüyor
ise ürünü kullanmamalı ve faturayı da iade etmelidir.
u)
18 yaşından küçük kişiler ve kısıtlılar ddzatolye.com.tr 'dan alışveriş yapamaz.
v)
Toptan siparişlerde ambar ücretini siparişi
veren toptancı ödemekle yükümlüdür.
MADDE 8 : DELİL ANLAŞMASI VE
YETKİLİ MAHKEME
Bu Sözleşme' den ve/veya
uygulanmasından doğabilecek her türlü uyuşmazlığın çözümünde SATICI kayıtları
(bilgisayar-ses kayıtları gibi manyetik ortamdaki kayıtlar dahil) kesin delil
oluşturur;
ALICI, aynı zamanda 4077 sayılı
kanun hükümleri çerçevesinde tüketici sıfatını taşıyor ise; Dilerse sikâyet ve
itirazları konusunda basvurularını 4077 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkında
Kanun’un ilgili maddeleri gereğince ve T.C. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nca her
yıl Aralık ayında belirlenen parasal sınırlar dâhilinde, Tüketicilerin
mal/hizmeti satın aldığı veya ikametgâhının bulunduğu yerdeki Tüketici
Sorunları Hakem Heyetine veya Tüketici Mahkemesine yapabilirler. Tüketici
sıfatına haiz olmayan ALICI’ lar bakımından Türk Ticaret Kanunu ve Borçlar
Kanunu hükümleri çerçevesinde yasal yollara müracaat söz konusu olacaktır.
MADDE 9 : SÖZLEŞMENİN TEYİDİ
ALICI bu Sözleşmede ve ayrılmaz
parçasını oluşturan sipariş-sözleşme ön bilgilendirme formunda yazılı tüm
koşulları ve açıklamaları okuduğunu, satışa konu Ürünlerin temel nitelikleri,
satış fiyatı, ödeme şekli, teslimat koşulları vs. satışa konu Ürün ile ilgili
tüm ön bilgiler ve cayma hakkı konusunda önceden bilgi sahibi olduğunu, ön
bilgileri ddzatolye.com.tr adresinde
elektronik ortamda görmesinin ve teyidinin yanısıra sisteme kayıtlı olan
elektronik postasına gönderildiğini, böylece tüm bunlara elektronik ortamda
teyit-onay vererek ürünü sipariş ve işbu Sözleşme hükümlerini kabul ettiğini
beyan eder.